ING moet denken dat haar klanten achterlijk zijn

Op 15 september schreef ik lovend over de wijze waarop ING met de kritiek op haar nieuwe campagne “hoeveel bank wil u” omging. Zie hier: http://bank.blog.nl/ing/2010/09/15/ing-bank-nederland-leert-snel-om-te-gaan-met-social-media-wel-the-hard-way.

Mijn kritiek betrof het feit dat ING wel mensen opriep om in 140 karakters kritiek (positief en negatief) te geven, maar dat die reacties niet gepubliceerd werden (terwijl dat wel de belofte was). We zagen een paar meningen van dezelfde mensen met leuke plaatjes erbij: kortom, niet veel meer dan reclame.

Vervolgens zag ik op twitter , waar ik mijn ongenoegen uitte, ING adequaat reageren. Daar verscheen ook de volgende tweet/belofte: http://twitter.com/INGnl_webcare/status/24476104244

Vervolgens heb ik elke dag op de site gekeken en wat heb ik tot mijn verbijstering geconstateerd?. ING geeft NIET elke werkdag een set nieuwe opinies. Wat we zien is een heleboel meningen, die echter elke dag in dezelfde volgorde worden afgespeeld (mijn opmerking staat er natuurlijk tussen).

Denk ING nou echt dat ik en de andere klanten debiel zijn? Dat wij door de grote hoeveelheid reacties niet zien dat het steeds dezelfde reacties en meningen zijn. ING is gestart met een loze belofte, om vervolgens een nog grotere belofte te doen, die vervolgens ook niet wordt nagekomen

In twittertermen #fail

Lees ook:ING Bank Nederland leert snel om te gaan met ‘social media’ (wel ‘the hard way’)
Lees ook:Delta Lloyd luistert naar klant via ‘social media’
Lees ook:vertrouwen in een stukje papier
Lees ook:de nieuwe bank KNAB
Lees ook:Bank.blog.nl krijgt nieuwe look

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.