Postbank-Business loungen voor ondernemende jongeren

Je kon al MSN-en met de Postbank-buddy.

De grote broer ING was al in Second Life gestapt via ourvirtualholland.nl

Ondanks het feit dat Postbank als (aparte) merknaam niet heel lang meer heeft, lanceren ze nu een Business lounge in Habbohotel.

Mijn collega's van marketingfacts kwamen met bovenstaand filmpje.

De business lounge zou naar verluidt 350.000 habbo's (bewoners van Habbo-hotel) hebben getrokken in twee maanden; die tips uitwisselen over het opzetten van een eigen business.

350k bezoekers komt me eigenlijk behoorlijk onwaarschijnlijk over: dat komt neer op bijna 6000 bezoekers per dag, of 245 bezoekers per uur…. best veel voor een doelgroep van jongeren.. en die zouden dan ook nog eens gratis en voor niks hun briljante Business-idee weggeven?!!?

Lees ook:Gaat Peter Verhaar een nieuwe bank oprichten? Quote denkt van wel
Lees ook:Define Bank!
Lees ook:ING tevreden over eerste jaar in F1
Lees ook:Voor Zecco is de weg naar de wereldtop nog lang
Lees ook:Banken bang voor buitenlandse vennootschappen

4 reacties op “Postbank-Business loungen voor ondernemende jongeren

  1. Habbo

    Habbo trekt dagelijk meer dan 70.000 unieke bezoekers, dus als er daar 6.000 van de Postbank ruimte betreden is dat niet zo onwaarschijnlijk meer, temeer daar er door Postbank veel leuke zaken worden georganiseerd binnen Habbo.

      /   Beantwoorden  / 
  2. Habbo

    Habbo trekt dagelijk meer dan 70.000 unieke bezoekers, dus als er daar 6.000 van de Postbank ruimte betreden is dat niet zo onwaarschijnlijk meer, temeer daar er door Postbank veel leuke zaken worden georganiseerd binnen Habbo.

      /   Beantwoorden  / 
  3. Patrick

    Beste Habbo,

    Een bezoekersaantal van 10% van alle bewoners zou ieder bedrijf voor tekenen! Als al deze mensen ook nog eens goede ideeen zouden genereren heb je volgens mij een van de succesvolste (jongeren?)denktanks van NL te pakken.
    Mocht je meer detailinfo kunnen leveren dan hoor ik dat graag!

      /   Beantwoorden  / 
  4. Ashwin

    Beste Patrick,

    ik kan me voorstellen dat de cijfers onwaarschijnlijk overkomen, maar ze berusten toch echt op de waarheid. Als bedrijven die zich richten op jongeren meer interesse zouden tonen in de media consumptie en interesse gebieden van jongeren vandaag de dag, dan verzeker ik je dat ze hun markcom euro’s een stuk rendabeler zouden besteden. Bijvoorbeeld in Habbo Hotel. Resultaten als van Postbank zijn bij Habbo Hotel meer regel dan uitzondering. We hebben genoeg cases en je bent van harte welkom om ze eens te bekijken!

    Met betrekking tot denktank is onderstaand artikel waarschijnlijk interessant:

    http://www.businessweek.com/innovate/content/aug2007/id20070813_140822.htm

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.