ICESAVE geeft opheid van zaken: wat wil je weten??

NOG EEN PAAR DAGEN OM JE VRAGEN TE STELLEN!! 

Er wordt op dit blog volop gespeculeerd over Icesave. Met 25.000 nieuwe klanten in 1 maand heeft Icesave de Nederlandse spaarmarkt behoorlijk opgeschud. Toch is er veel commentaar, zowel van de traditionele banken (die marktaandeel zien weglopen), maar ook van consumenten.

Vooral de Service/helpdesk moet het ontgelden, maar ook veel discussie wat er gebeurt met je €'s als Icesave failliet zou gaan.

Icesave toont haar transparantie en heeft bank.blog.nl uitgenodigd om in een interview openheid van zaken te geven. Welke vragen vind je dat ik moet stellen?? laat ze achter in de comments!

We zullen in ieder geval hetvolgende aan de orde laten komen:

1) de dienstverlening van de helpdesk, vragen- en klachtenafhandeling, welke als slecht wordt ervaren

2) ongerustheid over de stabiliteit / betrouwbaarheid van Icesave/Lansbanki / Ijslandse nationale bank. NB hierover heeft mijn collega zojuist een update van een bericht geplaatst.
 
Verder hebben we gevraagd of Icesave wat meer inzicht kan geven in Icesave als bedrijf, de impact op de spaarmarkt van Nederland en hun toekomst.

Stel je vraag!

Lees ook:Icesave geeft antwoord (1/2)
Lees ook:DNB overlegt met Ijsland over Icesave
Lees ook:Forum geopend om te discussieren over Icesave
Lees ook:Icesave geeft antwoord (2/2)
Lees ook:Nieuwe toetreders op de spaarmarkt verslaan gevestigde partijen

13 reacties op “ICESAVE geeft opheid van zaken: wat wil je weten??

  1. Anneke Ranzato

    Hey Patrick
    Geen vraag hoor – ik heb inmiddels een prima werkende Icesave rekening. Moest even wachten op m’n pasje maar ben niet zo ongeduldig dat ik daarover ging klagen. Ben natuurlijk wel nieuwsgierig naar de stabiliteit en dan met name die van de Ijslandse nationale bank. Ik heb ergens gehoord dat bij tekortschieten van IJsland de andere Scandinaven bijspringen. Klopt dat?

      /   Beantwoorden  / 
  2. Anneke Ranzato

    Ah – dat stond dus ook al in die update. Had ik het inderdaad goed. En met Goed joh! bedoelde ik natuurlijk dat ik het super vind dat je het voor elkaar hebt dat je de vragen van je lezers direct bij Icesave kwijt kunt.

      /   Beantwoorden  / 
  3. Michel

    De helpdesk mag dan klantvriendelijk zijn, maar ze kunnen totaal NIETS. Alleen kijken of stortingen binnen zijn middels een code die per e-mail toegezonden wordt. Ik heb al al gemeld: Zet NIET alle seinen op groen indien de check goed is uitgevallen, immers het bedrijf (extern dat jullie pasjes(van Icesave) aanmaakt) kampt met zeer grote achterstanden. Het is misleidend en klanten die een substancieel bedrag overmaken krijgen niet of nauwelijks gehoor. De eerste twee weken kastje muur enz.. DAN is het vertrouwen gewoon WEG! ZORG voor een goede helpdesk die ok wat kan betekenen! Anders zie ik het somber in!

      /   Beantwoorden  / 
  4. Paul

    - Wanneer komt Icesave met een deposito?
    - Waarom wordt in Nederland niet dezelfde (hoge) rente gegeven als bij Icesave UK?
    - Het verhaal gaat dat het IJslandse garantiefonds totaal niet in staat is om een bank die omvalt op te vangen vanwege te kleine omvang van het garantiefonds. Hoe goed is dan nog de garantie, als de garantiegever te klein is?
    - Waarom heeft Icesave besloten de NL markt te betreden? Is het vanwege de hoge inflactie in IJsland zelf?

      /   Beantwoorden  / 
  5. Henk

    Wat gebeurt er met je spaarcenten bij het failliet gaan van de bank?
    Moet je dan gaan corresponderen met ijsland,
    wat mij niet erg prettig (o.a. misverstanden, moeilijke regelgeving, lange tijdsduur voor er eventueel actie genomen wordt etc. etc.) lijkt gezien het taal verschil en de afstand.

      /   Beantwoorden  / 
  6. sieger

    wanneer vindt het interview plaats?

      /   Beantwoorden  / 
  7. Patrick Boonstra

    @sieger.

    ik heb afgelopen week een prima interview gehad bij Icesave; ik ben momenteel bezig met de uitwerking;

    Vooralsnog kan ik zeggen dat ze hun verwachtingen qua openheid en professionaliteit voor mij helemaal hebben waargemaakt!!

      /   Beantwoorden  / 
  8. karel

    ik wil wel een rekening openen bij icesave, maar de website werkt niet, weet iemand hoe dit zit? Ik wil ook wel zo’n hoge rente.

      /   Beantwoorden  / 
  9. Miron

    Luister je weleens naar het nieuws Karel?

      /   Beantwoorden  / 
  10. sieger

    haha prachtig.

    dat vraag ik me ook af :p
    ben mooi een paar duizend euro kwijt, althans voor een tijd :(

      /   Beantwoorden  / 
  11. cinema

    Het laatste nieuws over Icesave is dat wij weer konden inloggen vanaf maandag jl, ik zie er niets van heeft iemand wel een link?
    Thanks

      /   Beantwoorden  / 
  12. sieger

    kon eventjes, nu niet meer.

    dit is het artikel van dutchcowboys:
    http://www.dutchcowboys.nl/online/15181

    en dit is de link, maar die werkt niet meer, zoals ook te lezen valt.
    https://onlinebank.icesave.nl/online-bank.aspx?itc=bar&itna=inloggen&itlc=online_bank&itps=top&ita=inloggen

    misschien dat dit later wel weer mogelijk is:
    ‘save icesavers.nl’ mailde:

    1. aanstaande maandag zal ik trachten contact op te nemen met Icesave om te proberen op een structurele manier deze gegevens weer in de lucht te krijgen.

    denk echter niet dat dit nodig is, icesave zegt mee te werken om al deze gegevens zelf aan DNB etc. te verstrekken.

      /   Beantwoorden  / 
  13. adriaan

    moet ik nu wachten op een schriftelijk saldo bericht van icesave om met het dnb form.op te sturen?of is een print van de icesave site voldoende?

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.