Rabo Mobiel een succes ?!

Hoewel ik werkelijk niemand ken die een Rabo MobielbankierenRaboMobieltje heeft (terwijl ik zowel in de financiele sector werk, en ook nog eens met bovengemiddelde gadget-minded collega's), weet bijna iedereen toch wel dat RaboMobiel bestaat en wat het kan.

volgens Tijdschrift voor Marketing (juli/augustus 2007) kan Rabo zelfs een 'succes' worden.

Uiteindelijke stand:
Top 68%
Flop 31%
Totaal aantal stemmen:277

Tijdschrift voor Marketing (juli/augustus 2007) 

Mobiel kan succes worden

Rabo Mobiel kan een succes worden, zo blijkt uit onderzoek van Research International onder lezers van het Tijdschrift voor Marketing. Zij konden aangeven of ze Rabo Mobiel top of flop vinden. 72% van de deelnemers gaf aan dat zij het product van de Rabobank top vinden. In totaal werden er 245 stemmen uitgebracht.
Uit het onderzoek blijkt dat de bekendheid met Rabo Mobiel bij de lezers groot is. Zeker 70% van de consumenten had medio juni al iets gehoord of gelezen over Rabo Mobiel. Dit waren niet alleen Rabobank-klanten. Van de deelnemers heeft 50% een account bij de Postbank en zo`n 40% een account bij de Rabobank. Een derde van de deelnemers heeft een rekening bij de ABN Amro. Ook andere banken zijn bij de deelnemers vertegenwoordigd. Het overheersende beeld bij de stemmers is positief, maar wel afwachtend. Dat is een gevolg van het feit dat Rabo Mobiel vooral toegankelijk is voor klanten van de bank. Als mensen van Rabo Mobiel gebruik willen maken, moeten zij het contract met hun huidige provider verbreken. Dat kan een drempel zijn en een verklaring voor het feit dat Rabo Mobiel maar 3% marktaandeel heeft. Het daadwerkelijke succes is daarom nog niet vast te stellen, maar is wel mogelijk.

Lees ook:De markt is nog niet klaar voor mobiel betalen
Lees ook:Mobile banking (3); wat kunnen we nog meer verwachten?
Lees ook:Tegenreactie: Mobiel bankieren WEL populair
Lees ook:Redacteur bank.blog genomineerd voor PIM Marketing Literatuurprijs 2008
Lees ook:Gaat mobiel betalen doorbreken?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.