Bericht van Icesave aan alle klanten

Beste Icesave spaarder,

Zoals
u inmiddels zult weten, kan Icesave zijn verplichtingen als spaarbank
helaas niet langer nakomen, doordat onze moeder Landsbanki ten gevolge
van de kredietcrisis in grote financiële problemen is gekomen. Dit
betekent dat transacties die vanaf maandagmiddag zijn gedaan,
noodgedwongen niet meer zijn doorgevoerd ondanks dat u mogelijk een
bevestiging per e-mail heeft ontvangen. Deze transacties zijn dus ook
niet van uw Icesave Spaarrekening afgeschreven.

Op de spaartegoeden bij Icesave zijn de IJslandse en Nederlandse
depositogarantiestelsels van toepassing. Dit betekent dat de dekking
(tot 100.000 euro per persoon per bank) voor een deel (20.887 euro)
voor rekening van het IJslandse depositogarantiestelsel komt. De
Nederlandsche Bank (DNB) heeft aangekondigd de Nederlandse spaarders
bij Icesave te voorzien van een formulier voor 22 oktober 2008
waarmee
een aanvraag tot vergoeding van de spaartegoeden kan worden ingediend
voor zowel het IJslandse als Nederlandse depositogarantiestelsel.

Wij betreuren zeer wat er is gebeurd en verzekeren u dat de mensen
van Icesave Nederland alles in het werk stellen om De Nederlandsche
Bank te helpen bij het werk om tot een goede afwikkeling voor alle
spaarders te komen. Icesave zal dan ook zo snel mogelijk de benodigde
informatie, zoals bijvoorbeeld uw saldo op uw Icesave Spaarrekening,
beschikbaar stellen voor het doen van een aanvraag tot vergoeding. De
details hieromtrent zullen we u direct communiceren, zodra deze bekend
zijn.

Door de problemen van Landsbanki zijn alle activiteiten van Icesave
Nederland en Landsbanki dinsdag stilgelegd en zitten alle medewerkers
in onzekerheid thuis. Om die reden is de klantenservice dan ook
onbereikbaar en zijn wij per mail niet bereikbaar.

Wij zullen u zo goed mogelijk nader blijven informeren.

Het Icesave Nederland team

Lees ook:Icesave: Minister Bos heeft ‘echte’ Du Perron aangewezen
Lees ook:Banken betalen niet mee aan de verhoging garantie spaargeld Icesave
Lees ook:DNB overlegt met Ijsland over Icesave
Lees ook:Grote zakelijke spaarders Icesave verliezen kwart miljard
Lees ook:Is Icesave veilig? IJslands garantiefonds (g)heeft geen cent!

4 reacties op “Bericht van Icesave aan alle klanten

  1. Bernadette

    En bedankt jongens en meisjes voor de fijne week die jullie 120.000 mensen hebben bezorgd!

      /   Beantwoorden  / 
  2. Niek

    Op de volgende link kun je nog via de oude site van Icesave inloggen, je saldo bekijken en een printout maken om later bewijs te hebben.
    Er kan geen geld worden overgemaakt.

    Zéér langzaam, geduld dus, maar het lukt wel.

    https://onlinebank.icesave.nl/online-bank.aspx

      /   Beantwoorden  / 
  3. Rick

    Icesave is snel (ahum). De link werkt intussen niet meer, dus helaas…

      /   Beantwoorden  / 
  4. Mariane Sepers

    Wat erg dat jullie thuis zitten. Jullie hadden nooit met die IJslandse vikingse roversbende (vrij naar Sweder van Wijnbergen) in zee moeten gaan. Martijn Hohmann verdient verbanning naar IJsland, waar ik zijn iglo persoonlijk met mijn hete adem zal komen laten smelten. De grootste hufterigheid was wel het dichtdonderen van de digitale deur van de bank. Excuses accepteer ik niet. Spring allemaal op het vliegtuig naar IJsland en ga vissen! Met Geir, die inmiddels wel begrijpt dat hij niet onder zijn verplichtingen uit kan. Waardeloze, ten diepste te minachten, figuren. Ga eens werken! In plaats van spelletjes spelen met andermans geld.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.