ABN is klaar met Amro

Het is alweer bijna 20 jaar geleden dat ABN en Amro samen gingen; het wat saaie en degelijke ABN (Algemene Bank Nederland) en de ‘cowboys’ van AMRO (AMsterdam ROtterdam bank).

Een tumultueus 2008 (mooi woord trouwens!) zorgde er voor dat het bedrijf nog twee-maal werd overgenomen en dat we nu allemaal eigenaar zijn van een stukje ABNAmro.

Tijd voor herbezinning en dus grijpen de marketingboys dit moment aan om weer wat marketingbudget los te peuteren, door ons aan te smeren dat ABNAmro een te lang en complex woord is voor de domme Amerikanen, dat Amro nog echte cowboys zijn en niet worden gewaardeerd in deze heftige tijden, en dat een kort ABN veel krachtiger klinkt.

Ik ben benieuwd wie deze business case gaat rechtlullen!

Lees ook:geen geloof meer in het merk ABNAmro
Lees ook:Bos vindt de Royal AEX-obligaties van RBS gelukkig ook beleggen en niet sparen
Lees ook:ABNAmro nog steeds zelf op overname pad
Lees ook:ABNamro ook getroffen in InterNIETbankieren
Lees ook:Kan Jiskoot (ex ABN AMRO) zich even inhouden

2 reacties op “ABN is klaar met Amro

  1. victor peters

    moet je het mooie woord wel goed spellen: tumultueus…

      /   Beantwoorden  / 
  2. Patrick Boonstra

    Ik was zo druzeg van dit mooie nieuws, dat ik zo snel mogelijk wilde verspreiden in de wereld en de pselling in het oog verloor.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.