Who’s your Buddy?

Wie de trends rond web 2.0, Social Computing, Second Life, Hyves, etc een beetje volgt weet dat het als bedrijf belangrijk is om 'vriendjes' te worden met je klanten.

zo'n beetje elke bank heeft daarom nu een Buddy:

De Postbank-buddy wordt nu al omschreven als de meest uitgebreide buddy, want deze geeft je via MSN saldoinformatie, bij- en afschrijvingen, maar ook een klantenservice die je vragen beantwoordt.

Wat doen de concurrenten?

 

 Bij de ABN Saldo-bot kun je je saldo opvragen.

Rabobank heeft naast Fatima in Real-life, nu ook het virtuele personage Yvette geintroduceerd, die met je chat via MSN, maar ook een Hyves heeft (slechts 276 vriendjes :-(  

De verzekeringsvriend van Achmea houdt een Feel-goed-cheer voor zo'n 35.000 geregistreerde vriendjes (en naar verluidt zo'n half miljoen toehoorders) en doet het dan dus een stuk beter! Hij werd in filmpjes van de concurrent Anderzorg-held zelfs al eens op fantastische wijze gepersifleerd (zeg maar zwaar gedist ;-) ). Dat deze buddy dan volgens de ReclameCodeCommissie als misleidend wordt bestempeld kan de pret wat mij betreft niet drukken.

Lees ook:Postbank wil studenten wegwijs maken via Hyves
Lees ook:Filmpje: Kill de Postbank Buddy!!
Lees ook:Rijkman Groenink casht door verkoop van ABNAmro
Lees ook:Postbank-Business loungen voor ondernemende jongeren
Lees ook:Bank.blog.nl krijgt nieuwe look

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.