Vermogensbank Alex neemt nieuwe stap in ‘community’ denken

alexVermogensbank Alex heeft met haar nieuwe reclamecampagne een nieuwe stap gezet in het community-denken. Begin jaren ’90 heeft Alex de stap genomen om voortaan de klant de transactie te laten invoeren in plaats van een bankmedewerker. Natuurlijk, daardoor werd de kans op fouten minder en konden de kosten omlaag, maar het was ook een belangrijke stap om klanten meer aan het roer te laten zitten. In de nieuwe campagne van Alex neemt de klant nu ook de marketingafdeling van de bank over en wordt het idee dat de klanten van de bank een community vormen, waarbij de bank een participant is, vorm gegeven.

Alex laat haar klanten via de webcam vragen beantwoorden van andere klanten of toekomstige klanten. Erg interessant is dat dezelfde vraag door verschillende klanten wordt beantwoord, zodat er ook verschillen kunnen ontstaan. De opnames zijn niet in een studio gemaakt, maar blijkbaar gewoon bij de klanten thuis. Nu zou je kunnen opmerken dat de klanten een keurig script, opgesteld door Alex, gebruiken en dat zou de waarde van deze service aanmerkelijk verminderen. Het is echter ook mogelijk in de avonduren rechtstreeks met klanten te chatten en dat maakt het initiatief van Alex toch wel erg spannend.

Vermogensbank Alex maakt haar status van bank die niet bang is voor haar klanten en graag vernieuwend bezig is, met deze campagne wel weer waar.

Lees ook:Van Lanschot doet eerste belangrijke stap in doorgeven ‘kickback’
Lees ook:Vanaf vandaag: handel in FTI tot 22.00 uur
Lees ook:Handel in FTI (futures op AEX) per 1 juli tot 22.00 uur
Lees ook:Alex speelt Calimero
Lees ook:Heeft Alex Vermogensbank nog wel belang kleine belegger voor ogen?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.