Een aparte waarschuwing van ABN AMRO van pinnende klanten

Slimme bank!

Leuk blog over ABN AMRO op www.vrouwonline.nl (http://www.vrouwonline.nl/weblog/esther_vuysters/7093/slimme-bank)

Waarschuwingen zijn ín!

Voor elke drop regen is er een weeralarm, producten worden bedolven onder debiele quotes (op de zakjes van Cup-a-soup“Vergeet niet te blazen!”) en soms worden er zelf regelrechte bevelen uitgedeeld.(“Kies bewust!” “Eet verantwoord!”)

Ik word er onderhand een beetje moe van. Het zaldisclaimertechnisch allemaal wel nodig zijn, maar laten we eerlijk blijven; de groep mensen die deze waarschuwiningen ter harte zou moeten nemen kan waarschijnlijk nauwelijks lezen. Laat staan dat deze consumenten zich er iets van aantrekken.

Het deel dat ze wél leest raakt vooral geïrriteerd. Waar sommige waarschuwingen nog wel grappig zijn (“Deze wasmachine is niet geschikt om personen te wassen”) krijg ik van het merendeel een vrij agressief soort kippenvel. Sterk nog; wanneer me weer eens verteld wordt wat ik wel en niet moet doen, word ik daar erg tegendraads van.

Bij ABN-AMRO hebben ze die reactie waarschijnlijk voorzien. “Daar kunnen we ons voordeel mee doen!” moeten ze gedacht hebben. Toen ik vanochtend gingen pinnen werd ik door het apparaat begroet met de mededeling: “Pin bewust, neem niet teveel geld op!” Zonder er verder over na te denken pinde (is dat een woord?) ik, recalcitrant als altijd, vijftig euro extra.

Wat een briljante marketingstrategie van zo’n bank!

Lees ook:Wie gaat verzekeraars aanspreken op gedrag (column BNR 7 maart 2014)
Lees ook:Sepa zorgt voor Rekeningnummer van 18 cijfers
Lees ook:RABO-top is onthutsend naïef (Column BNR 4 november 2013)
Lees ook:Aantal toegewezen klachten bankwezen valt erg mee
Lees ook:Schretlen doet aan creatief boekhouden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.