Web 2.0 Online Banking

Door Stephan Linnenbank

Innovatie
Barclays
Bank in Frankrijk, biedt sinds eind 2007 een nieuwe ‘online banking & trading' website. Deze nieuwe website gebruikt de meest geavanceerde technologieën van web 2.0.. Voor het ontwikkelen van de personalisatie en security selecteerde Barclays het banksoftwarepakket ‘V.bank online'. Doelstelling is het potentieel van het internet te gebruiken om een efficiënt alternatief verkoopkanaal te ontwikkelen. Het resultaat is een wereldwijde website die personalisatie, interactiviteit en e-CRM combineert

 

Perspectief
Deze online bankingomgeving is vernieuwend door een combinatie van gebruikersgemak, hoog niveau van security en een hoge mate van personalisatie. Het toont aan dat de nieuwe technologieën meer en meer worden gebruikt om de relaties met klanten te verbeteren door steeds meer gepersonaliseerde interactie door middel van webinterfaces. In een paar kliks, kan de klant zijn eigen virtuele pagina bouwen. Vervolgens kan hij notities toevoegen, foto's of plaatjes toevoegen en toegang krijgen tot functionaliteiten zoals het ontvangen van zijn bankrekeningsdetails via SMS. De volgende stap is het implementeren van online abonnementen op financiële diensten met elektronische handtekening en het verbeteren van klantcontact via bijvoorbeeld videoconferentie. Barclays ontwikkeld zijn online banking en trading omgeving hiermee meer en meer tot een serieus verkoopkanaal

Lees ook:99Bill Automatic Reload dienst voor online gaming
Lees ook:Nederland en Canada lopen voorop met online bankieren
Lees ook:Street advertising
Lees ook:Commonbox – geld online delen
Lees ook:Rabobanks visie op web 2.0

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.